Gdy Jezus miał czterdzieści dni, Józef i
Maria zabrali Go do Jerozolimy i ofiarowali w poświęceniu w
Świątyni. Było to zgodne ze zwyczajem, jaki szczególnie dotyczył
pierworodnych każdej rodziny. Chociaż pierworodni całego narodu
zostali zachowani w czasie wyzwalania z Egiptu, zostali wymienieni
na jedno pokolenie Lewiego, które szczególnie było poświęcone
na służbę Bogu. Niemniej jednak ta sama zasada dotyczyła pierworodnego
każdej matki. Miał on być specjalnie poświęcony Bogu i Jego
służbie.
Znaczenie tego dostrzeżemy, gdy przypomnimy
sobie, że wybrany w obecnym wieku Ewangelii Kościół jest określony
mianem pierworodnych. Święty Jakub podaje, że jesteśmy "nijakimi
pierwiastkami stworzenia jego" (Jakub 1:18). Logicznym
wnioskiem tego wszystkiego jest to, że gdy kościół mocą pierwszego
zmartwychwstania zostanie już zabrany do niebiańskiej chwały,
ustanowione wówczas królestwo przyniesie błogosławieństwa wszystkim
rodzinom ziemi, dając nam także przez procesy restytucji możliwość
stania się dziećmi Boga na ziemskim poziomie (Dzieje Ap. 3:19-21).
Przy okazji zauważamy, iż niektórzy
rodzice mają zwyczaj formalnego poświęcenia swych dzieci Bogu
w obecności wierzących. Wpływ na dzieci nie może być inny niż
tylko korzystny, gdy w późniejszym czasie będą spoglądać wstecz
i uświadomią sobie rodzicielską troskę, miłość i poświęcenie
w ten sposób zamanifestowane przez oddanie Panu tego, co mieli
najlepszego (owocu swych ciał). Wiele dzieci w ten sposób niewątpliwie
dozna dobroczynnego wpływu na swoje umysły co się tyczy własnego
poświęcenia się Stwórcy.
Wierzymy ponadto, że rodzice, którzy
w ten sposób oddają Panu wszystko, co mają najlepsze, naprawdę
sprowadzają na siebie wielkie błogoslawieństwa. Próby i trudności
na pewno przyjdą, lecz w nich wszystkich ich dzieci należą do
Boga. A jeśli potrafią się modlić: bądź wola Twoja, wówczas
mogą cieszyć się pokojem i otrzymać radość w Duchu, której inni
nie znają. To oczywiście nie zastępuje osobistego poświęcenia
dziecka, gdy osiągnie ono dojrzałość wieku i sądu, lecz uważamy,
że błogosławiony wpływ będzie pomocny dla niego w dorosłym życiu,
pomagając w podjęciu właściwej decyzji dla Boga, prawdy i sprawiedliwości.
WIELKIE PROROCTWO SYMEONA
W czasie ceremonii poświęcenia w Świątyni
podszedł pewien sędziwy prorok i wziął niemowlę Jezus na ręce,
chwaląc Boga. Historia mówi, że w jakiś sposób Bóg mu objawił,
iż bliskie jest wypełnienie łaskawej obietnicy danej Abrahamowi
i że on nie umrze, dopóki nie zobaczy wyzwolenia Izraela. Dzięki
Boskiej mocy ów prorok wiekowy rozpoznał Jezusa i po powiedzeniu:
"Teraz puszczasz sługę twego, Panie! według słowa twego,
w pokoju: Gdyż oczy moje oglądały zbawienie twoje" - s
po powiedzeniu: "Teraz puszczasz sługę twego, Panie! według
słowa twego, w pokoju: Gdyż oczy moje oglądały zbawienie twoje"
- s po powiedzeniu: "Teraz puszczasz sługę twego, Panie!
według słowa twego, p po powiedzeniu: "Teraz puszczasz
sługę twego, Panie po powiedzeniu: "Teraz puszczasz sługę
twego, Panie! według słowa twego, w pokoju: Gdyż oczy moje oglądały
zbawienie twoje" - s po powiedzeniu: "Teraz puszczasz
sługę twego, Panie! według słowa twego, w pokoju: Gdyż oczy
moje oglądały zbawienie twoje" - są otrącenia" (Rzym.
9:33) dla wielu w Izraelu, że wielu potknęło się, będąc rozczarowanymi.
Święty Paweł mówi także o ponownym powstaniu wielu z tych, którzy
się potknęli: "Czego szuka Izrael, tego nie dostąpił; ale
wybrani dostąpili, a inni zatwardziali są" - potknęli się
- zostali odrzuceni od Boskiej łaski (Rzym. 11:7). Niemniej
jednak zapewnia nas, że gdy tylko "wybrani" - kościół
chrystusowy - zostanie skompletowany mocą pierwszego zmartwychwstania,
wówczas Boska łaska powroci do cielesnego Izraela przez wybrany
Izrael duchowy, "aby dla miłosierdzia wam okazanego, i
oni miłosierdzia dostąpili" (Rzym. 11:25-32).
Nie znaleziono wystarczającej liczby
wybranych dla wypełnienia przewidzianej liczby "prawdziwych
Izraelitów", i dlatego zaproszenie wybiegło poza naturalne
nasienie Abrahamowe, aby w wieku Ewangelii zgromadzić świętych
z każdego narodu, ludu, rodzaju i języka. Wszyscy oni zostali
odnalezieni przed powrotem błogosławieństw do Izraela i reszty
naszego rodzaju, ofiarujących im restytucję i ludzką doskonałość.
PROROKINI ANNA
Prorokini Anna, świątobliwa kobieta mająca
ponad sto lat, mieszkała w Jerozolimie w pobliżu dziedzińców
Świątyni. Pobudzona Duchem Świętym, także rozpoznała niemowlę
i chwaliła Boga, ogłaszając o tym świętym, czekającym na wypełnienie
obietnicy Abrahamowej - "pociechy Izraelskiej".
Jeśli ujrzenie Jezusa jako niemowlęcia
było godne chwały i dziękczynienia, tym większym powodem do
wdzięczności wobec Boga było dla tych, którzy Go widzieli w
wieku trzydziestu lat, poświęcającego się jako żywa ofiara na
śmierć; dla tych, którzy rozumieli, że został On ponownie spłodzony
przez Ducha Świętego, by być nowym stworzeniem w Boskiej naturze.
Ci, którzy widzieli wierność Mistrza w wypełnianiu ofiary swego
poświęcenia podczas trzech i pół roku Jego służby, mieli jeszcze
więcej powodów dla chwalenia Boga. A gdy swój bieg zakończył
na Kalwarii i trzeciego dnia został podniesionz z martwych,
a czterdzieści dni później wstąpił na wysokość, tam, gdzie był
poprzednio - szczęśliwi byli ci, którzy rozumieli ten dalszy
postęp w Boskim planie zbawienia człowieka - błogosławienia
wszystkich rodzin ziemi.
Jeszcze bardziej błogosławieni byli
ci, którzy w dniu Pięćdziesiątnicy otrzymali Ducha Świętego
jako spładzającą moc oraz ci, którzy od tamtego czasu go otrzymywali
na dowód tego, iż są dziećmi Boga: "A jeśli dziećmi, tedy
i dziedzicami, dziedzicami w prawdzie Bożymi, a współdziedzicami
Chrystusowymi"' - ich Pana. Do nich należeć będzie wielkie
dziedzictwo - potwierdzona przysięgą obietnica dana Abrahamowi,
że przez nich błogosławione będą wszystkie rodziny ziemi.
UPADEK I PONOWNE POWSTANIE
Cały naród Izraela potknął się o Jezusa,
nie uznając Go za posłanego przez Boga, z wyjątkiem stosunkowo
nielicznych, którzy zostali Jego uczniami - prawdopodobnie było
ich dziesięć lub piętnaście tysięcy, jak podają zapiski historyczne.
O narodzie jako całości prorok Izajasz powiedział: "Upadną
i skruszeni będą, usidlą się a pojmani będą". Święty Paweł
cytując proroctwo Izajasza zapowiada przywrócenie Izraela do
Boskiej łaski, gdy tylko zakończy się w Wieku Ewangelii kompletowanie
wybieranej ze wszystkich narodów klasy. Wtedy nadejdzie czas
ponownego podniesienia Izraela do Boskiej łaski (Izajasz 8:15;
Rzym. 11:9-11). Dzięki niech będą Bogu, iż właśnie teraz widzimy
wypełnianie się tego proroctwa i że wkrótce Izrael będzie obficie
błogosławiony.
- artykuł zaczerpnięty z miesięcznika
religijnego "Sztandar Biblijny" nr 70.
|