W DAWNYCH CZASACH rodzice mieli zwyczaj nadawania
swym dzieciom takich imion, które przedstawiałyby ich życzenia,
pragnienia lub nadzieje związane z przeznaczeniem jakie czeka
ich dzieci, i które też w pewnej mierze proroczo charakteryzowałyby
ich przyszłość. Biblia wymienia kilka przypadków, w których
sam Bóg wyznaczał imię, a tym samym w sposób proroczy naznaczał
przyszłość dziecka. Jednym z tych przypadków jest imię, o którym
mowa w zacytowanym wersecie. Za pośrednictwem anioła Bóg wydał
polecenie, że dziecię, które w sposób cudowny narodziło się
z Marii. Panny, ma otrzymać imię Jezus, które znaczy wyzwoliciel,
zbawiciel. W języku hebrajskim imię to brzmi Jozue. Zatem posłanictwcm
anioła było proroctwo, mówiące iż dziecię nazwane Jezus będzie
Tym Jedynym wyznaczonym przez Boga do uwolnienia Jego ludu od
ich grzechów.
Im głębiej zastanawiamy się nad oświadczeniem
"albowiem on zbawi lud swój od grzechów ich", tym
wspanialszym ono wydaje się nam. Naturalnie zadajemy sobie pytanie:
którzy są jego ludem? Prawdą jest, że w czasie narodzin naszego
Pana, Żydzi nadal byli ludem Bożym i że żaden inny naród nie
ma nigdy otrzymać tego wyróżnienia. Przez ponad szesnaście stuleci
Bóg zajmował się jedynie narodem izraelskim (Am. 3:2). Ale nie
było Boskim zamiarem wszystkie inne narody na zawsze pomijać.
Obietnice Pisma Świętego mówią o tym fakcie jako postawionych
przez. Boga warunkach we właściwym czasie, które będą obejmować
cały rodzaj ludzki, tak aby wszyscy, którzy tego pragną, mogli
się stać Jego ludem. Sposobność powrotu do harmonii z Bogiem
została przedstawiona w obietnicy, jaką Bóg dał Abrahamowi mówiąc:
"I błogosławione będą w nasieniu twoim wszystkie narody
ziemi" (1 Moj. 12:3; 22:16-18).
We właściwym czasie Bóg zesłał swego
czcigodnego Przedstawiciela, Logosa, na ten świat, aby uwolnił
rodzaj ludzki od wyroku wydanego na ojca Adama i przeniesionego
na podstawie prawa dziedziczności na całe jego potomstwo. Według
ciała naród żydowski, do którego przyszedł nasz Pan był Jego
ludem, bowiem Żydzi zawarli z Bogiem przymierze przy górze Synaj,
gdzie Mojżesz był pośrednikiem. Jednakże z Pisma Świętego dowiadujemy
się, że tylko niewielu z nich przyjęło naszego Pana, a pozostała
część narodu została pozbawiona możliwości wejścia w szczególny
związek z Nim. "Do swej własności przyszedł, ale go właśni
jego nie przyjęli. Lecz którzy go kolwiek przyjęli, dał im tę
moc [przywilej], aby się stali synami Bożymi, to jest, tym,
którzy wierzą w IMIĘ jego" (Jan 1:11, 12). Te "ostatki"
(Rzym. 11:5) z Izraela Jezus uwolnił od ich grzechów w tym sensie,
że dzięki wierze, mogli oni zrozumieć, iż popełnione przez nich
grzechy zostały im przebaczone, że nie znajdowali się już dłużej
pod panowaniem grzesznej niesprawiedliwości, że zostali spłodzeni
do natury duchowej i że według ciała uważani byli za umarłych,
ale według ducha za żywych. Grzechy ciała nie miały być brane
pod uwagę przeciwko nim, ale miały być przykryte przypisaną
zasługą Jezusa, ich Zbawiciela, ich Wyzwoliciela. W związku
z tym, od dnia Zesłania Ducha Świętego przez cały wiek Ewangelii
nasz Pan zbawiał tych wszystkich, którzy w Niego uwierzyli.
Ale zbawienie tej klasy nie miało być ukończone wcześniej aż
wszyscy ci wybrani nie zostaliby wezwani do wyjścia spomiędzy
rodzaju ludzkiego. Wtedy nastąpiłoby całkowite uwolnienie ich
ze stanu niedoskonałości i śmierci, i dostąpienie doskonałości
na poziomie duchowym. Uwolnienie to jest dziełem dokonanym dzięki
mocy Bożej działającej w zmartwychwstaniu. "Bywa [nowe
stworzenie] wsiane w niesławie, a będzie wzbudzone w sławie;
bywa wsiane w słabości, a będzie wzbudzone w mocy; bywa wsiane
ciało cielesne, a będzie wzbudzone ciało duchowe" (1 Kor.
15:42-44). Podczas tego chwalebnego zmartwychwstania nasz Zbawiciel
obdarzy tych, którzy zostali wybrani pełnym błogosławieństwem
zawartym w posłannictwie anioła "On zbawi lud swój od grzechów
ich".
Pismo Święte informuje nas, że istnieje
inna klasa, która zostanie zbawiona od swych grzechów na samym
początku okresu panowania sprawiedliwości przez udzielenie jej
zmartwychwstania w doskonałej ludzkiej naturze. Klasa ta składa
się z owego wiernego "obłoku świadków" (Żyd. 12:1),
którzy żyli przed czasami naszego Pana, a których czasami nazywamy
Starożytnymi Godnymi. Apostoł wymienia ich - Abraham, Izaak,
Jakub, prorocy itd. - i oświadcza, że Bóg przygotował dla nich
"lepsze zmartwychwstanie" od tego, jakie otrzyma reszta
świata (Żyd. 11:39, 40). Nie oznacza to jednak, że to zmartwychwstanie
jest wspanialsze od tego, które otrzymuje Kościół Pierworodnych
(Żyd. 12:23), Kościół bowiem pierwszy otrzymuje Boskie błogosławieństwo
będąc wzbudzony w chwalebnej duchowej naturze.
Potem wszyscy Godni zostaną wyprowadzeni
z grobów jako doskonałe ludzkie istoty. Następnie jako tacy
będą wybawiani od swoich grzechów, wyzwalani od nich, uwalniani
z więzów korupcji i doprowadzeni do pełnej wolności synów Bożych
na ziemskim poziomie. Niektóre wersety Pisma Świętego implikują,
że pod koniec Tysiąclecia klasa ta osiągnie poziom duchowy.
Następnie po dwu wspomnianych klasach - Kościele i Godnych -
nasz Pan wyzwoli od grzechu tych wszystkich, którzy starać się
będą o to, aby stać się Jego ludem. Dzieło wyzwalania będzie
postępować w ciągu Tysiąclecia tak długo, aż nasz Pan usunie
wszelkie nieposłuszeństwo. Pod panowaniem dobroczynnej władzy
Królestwa Mesjasza, cały rodzaj ludzki dostąpi sposobności zdobycia
znajomości Prawdy - Boskiego Planu zbawienia człowieka. Ci,
którzy całkowicie poddadzą się Panu otrzymają przywilej stania
się Jego ludem. Jednakże ci, którzy zachowają buntowniczość
nie zostaną wybawieni od swych grzechów, ani od skutków śmierci,
bowiem wzbudzenie ich z grobów podczas Tysiąclecia ma na celu
stworzenie im sposobności przyjścia do harmonii z Panem. Nie
będzie jednak żadnego przymusu. Każdy człowiek musi zdecydować
sam za siebie czy będzie, czy też nie będzie należał do Pana.
Klasa, która przyjdzie do serdecznej harmonii z Mesjanistycznym
Królestwem określona jest jako ta, która należy do Chrystusa
w czasie Jego paruzji, czyli obecności (1 Kor. 15:23).
Obecność Pana trwać będzie przez tysiąc
lat Mesjanistycznego Królestwa. Wszyscy, którzy odniosą korzyść
ze sposobności jaka będzie im wtedy oferowana, będą zupełnie
wyzwoleni od wyroku grzechu i śmierci. Ci, którzy zlekceważą
tę sposobność nie będą zmuszani do dojścia do harmonii z Boskimi
zarządzeniami, ale zostaną zniszczeni przez śmierć wtórą. Ich
zniszczenie będzie dla dobra ich samych jak i dla dobra całego
rodzaju ludzkiego. Ponieważ będą woleli grzech niż sprawiedliwość,
dlatego też - jak oświadcza Pismo Święte - zaliczeni zostaną
w poczet tych, dla których lepiej będzie jeśli zostaną zniszczeni.
Ci, którzy zostali wybawieni od grzechów podczas obecnego wieku
Ewangelii nazwani są przez Pismo Święte Kościołem Chrystusa.
Dwie klasy spłodzonych z ducha nowych stworzeń tworzą to grono.
Pismo Święte czyni pewne wzmianki odnoszące się do tych dwu
klas nazywając je mądrymi i głupimi pannami oraz królewską Córką
i Pannami, jej towarzyszkami (Mat. 25:1-2; Ps. 45:14-16).
Inne imiona jakie nadano pierwszej z
omawianych dwu klas to: "Oblubienica", "Małżonka
Barankowa", Jego współdziedziczka w Mesjanistycznym Królestwie.
Druga klasa składa się z tych spłodzonych z ducha, którzy nie
zdołali uczynić pewnym swojego powołania i wybrania uprawniającego
ich do członkostwa w Ciele Chrystusa, w chwalebnym Kościele.
Lecz klasa ta demonstrując swą lojalność wobec Boga i zasad
sprawiedliwości, otrzyma zbawienie przez Odkupiciela i duchową
naturę, pomimo iż nie uda się jej zdobyć owej wielkiej nagrody
jaką jest dostąpienie współdziedziczenia z Chrystusem. Oprócz
"wielkiego zbawienia" umożliwiającego życie na poziomie
duchowym, Pismo Święte wymienia "społeczne zbawienie"
skierowane do całego rodzaju ludzkiego (Żyd. 2:3; Jud. 3). Wszyscy
wybawieni ze stanu grzechu i śmierci podczas Tysiąclecia będą
ludem Chrystusa dzięki temu, że staną się Jego dziećmi, bowiem
od Niego, "Ojca wieczności" całej rasy, otrzymają
życie (Izaj. 9:6). Dane im będzie prawo do wiecznego życia na
poziomie ludzkim, którego nasz Pan Jezus zrzekł się na korzyść
rasy Adamowej, gdy stał się Odkupicielem Adama, a tym samym
pośrednio Odkupicielem Adamowego potomstwa. Ci, którzy utracili
życie w Adamie, dostąpią przywileju otrzymania go ponownie w
Chrystusie.
Tak więc, Jezus wybawia swój lud od
popełnianych przez niego grzechów - nie tylko swoich wybranych,
włączając swą Oblubienicę i Druhny - lecz również tych wszystkich
spośród ludzkości świata, spośród dzieci Adama, którzy przyjmą
Jego łaskę w czasie tysiąca lat i staną się Jego ludem w procesie
odrodzenia. Oni właśnie odrodzą się na poziomie ludzkim, ponieważ
Pan nasz da im prawa życiowe oraz prawo do życia, które Adam
utracił w Edenie, a które Jezus odkupił na Kalwarii.
- artykuł zaczerpnięty z miesięcznika religijnego
"Teraźniejsza Prawda" `87(146).
|